Onze Azië trip is begonnen!

4 september 2017 - Lombok, Indonesië

Zo daar zijn we weer! Het heeft wat langer geduurd dan we gepland hadden voordat we hier weer wat zouden schrijven. Ja, ik hoor jullie denken.. 'Ze hebben juist nu toch alle tijd daarvoor?' Klopt helemaal! Maar toch krijg je het voor elkaar om hier je dagen helemaaaal vol te plannen en aan het einde van de dag helemaal gaar te zijn van het reizen of de indrukken. Daarom is dat er een beetje bij ingeschoten, plus dat we ons zelf ook wat chill dagen op hadden gelegd waar we naar ons Uganda avontuur even aan toe waren.

Daar waren we ook gebleven met ons vorige blog, ons afscheid in Uganda. We hebben het er nog steeds over en delen het graag met anderen. Vertellen hoe het daar is, wat we gezien hebben. Ook met de locals hier. Zo waren we laatst bij de kapper, welke erg geïnteresseerd was in Afrika. Hij snapte er namelijk niks meer van.. Laatst had hij een man in zijn kapsalon die zei dat hij uit Zuid-Afrika kwam, maar hij was gewoon blank! Hij vroeg ons: 'kan dat? Iedereen is toch zwart in Afrika?' en 'ze dragen daar toch allemaal een geweer?', maar ook 'malaria krijgen ze toch door de slechte hygiëne daar?' We merkten dat er nog veel verkeerde opvattingen zijn wanneer het over Afrika of Uganda gaat. Alleen daarom is het al leuk en fijn dat wij onze ervaringen kunnen delen en er met mensen over in gesprek kunnen gaan.

Voor nu even genoeg over Uganda, want we zijn begonnen aan onze Azië trip! In Bangkok welteverstaan. We hebben natuurlijk de welbekende fietstocht van Co gedaan, Chinatown ontdekt, tempels bezocht en veel buddha's gezien. Daarnaast hebben we de rooftopbar van de Hangover 2 bezocht wat letterlijk en figuurlijk, met name voor Rick, een hoogtepuntje was. We hebben op vele manieren Bangkok ontdekt, maar heel eerlijk, ons pakte het niet zo. Voor ons was het te druk, te veel uitlaatgassen, stank en voelde het wat afstandelijk. Het kan ook aan ons hebben gelegen, aangezien we best gaar waren, wat ziekjes en stiekem toe waren aan wat rust. Maar wij hadden niet de klik met Bangkok, na 3 nachten vonden we het dan ook niet erg dat we door vlogen naar Kuala Lumpur (Maleisië) voordat we verder zouden gaan naar Bali. Daar voelde we ons al meteen een heel stuk beter. Het groen en de bomen lachten ons tegemoet en dat vonden we heerlijk. We zijn bij aankomst dan ook meteen naar het natuurpark gegaan. Heerlijke verse lucht, het zijn juist die kleine dingen waar je dan extra van geniet. Na een dag later de Petronas twintowers even te hebben bezocht en jarige Nellie (moeder Rick) nog even gebeld te hebben vlogen we in de avond door naar Bali.

Na in de nacht gearriveerd te zijn op Bali zijn we in eerste instantie voor 2 nachten naar Ubud vertrokken. Daar verbleven we bij een Nederlands stel in huis. Wat hebben we genoten van even iets meer luxe én een warme douche! We konden een scooter lenen en zijn zo Ubud en omgeving afgestruind. Leuke eettentjes, mooie natuur, rijstvelden en een schitterende waterval hebben we daar mogen zien. Het bleek al vrij snel dat een reisplanning maken van ter voren totaal geen zin heeft (behalve dat het voor voorpret zorgt!), we boekte namelijk een nacht bij in Ubud en zijn daarna naar de Gili's vertrokken wat ook niet op onze planning stond. Even 3 dagen lekker chillen en niet te veel doen! Behalve de bootreis, waar ik me enorm beroerd heb gevoeld, hebben we hier dan ook enorm van genoten. Het leuke aan dit was dat ik er ook achter kwam dat Ellen (vriendin van stage) en Jolie (haar vriendin) nog steeds in Bali waren en ook dezelfde dag naar de Gili's gingen. Heel leuk om even weer iemand anders vertrouwds te zien en onze ervaringen echt te delen! Jolie was ook nog jarig dus dat hebben we dan ook gevierd met een lekker hapje en drankje. Na de Gili's staken we over naar Lombok. Jolie ging voor een paar dagen terug naar Bali en Ellen ging met ons mee naar Noord-Lombok om vanaf daar de Rinjani te gaan beklimmen. Helaas hadden wij niet de juiste kleding bij dus hebben wij de watervallen bezocht en genoten van een pracht uitzicht vanaf het zwembad op de Rinjani. Vervolgens zijn we doorgereden naar Midden-Lombok en zijn we met de scooter het binnenland ingereden naar het traditionele dorpje Tetebatu. We hebben daar een gids (Jonny) weten te regelen en hiermee zijn we een aantal uur op pad geweest. Lopend tussen de rijstvelden, naar een waterval en door de dorpjes weer terug. Als kers op de taart kwamen we ook nog bij een traditionele stickfight uit. Een erg gave dag was dat! Na 2 nachten in Senggigi zijn we doorgereden naar het zuiden, maar niet voordat we een filmpje voor Joost en Carola hadden opgenomen om ze heel veel plezier te wensen op hun bruiloft. Want hoe goed we het hier ook naar ons zin hebben, op die momenten zou je heel graag voor een dag even weer terug willen zijn. Maar we kunnen helaas niet alles hebben en weten dat we in onze handjes mogen klappen dat we deze keuze hebben gemaakt om dit gewoon te gaan doen!
Op dit moment zitten we dus nog steeds in het zuiden. Vanaf hier zijn we heel de zuidkust op de scooter aan het verkennen en onze volgende bestemming Flores aan het voorbereiden. Flores is een onbekender eiland in Indonesië. Vooral bekend door de komodo veranen, maar blijkbaar ook met een erg mooi binnenland dus we zijn heel benieuwd!

Liefs vanuit Lombok!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pap Mam Stijn Anouk en Willem:
    4 september 2017
    Wat heerlijk om zo jullie avontuur te kunnen volgen. Heb weer genoten van jullie verhaal.Wat een geweldige ervaring! Geniet er saampjes nog van!! Heel veel groetjes vanuit Gastel!!
  2. Hennie Driessen:
    4 september 2017
    Door dit reisverhaal krijgen de losse app-berichtjes die we zo af en toe ontvangen nog wat meer samenhang en de foto's geven een mooie (kleine) inkijk in wat jullie zoals beleven daar... Mooi ook om te ervaren hoe jullie toch ook attent en betrokken zijn bij allerlei dingen die hier gebeuren. Hoewel we natuurlijk weten dat jullie best "een eindje" van huis zijn, voelt het daardoor toch ook " gewoon dichtbij..." Heel veel plezier gewenst bij al jullie nieuwe ervaringen en hou ons op de hoogte hè !!!
    Og unne grötte HOUDOE oet Zurrik hè !!!
  3. Femke:
    4 september 2017
    Wat een leuk verhaal weer Karli & Rick!! Gaaf om te lezen wat jullie weer allemaal gezien, gedaan en meegemaakt hebben. Klikt als een mooi avontuur tot nu toe. En wij zouden het ook leuk vinden als jullie gewoon af en toe eventjes hier waren hoor ;) Maar geniet maar lekker van alles daar! Heel veel liefs van ons! X
  4. Appie en Elly:
    6 september 2017
    Karli &Rick,
    Geweldig om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Wat een indrukken zeg! En wij maar denken dat we wát van de wereld gezien hebben.#NOT# haha. Geniet van jullie verdere avontuur! En blijf schrijven hè! Wij genieten ervan!
    Groetjes De Brammetjes!